Leverans och returer
Leverans
LUXZUZ // ONE TWO erbjuder fri leverans med GLS för alla beställningar över 54 €
Leveranstider är 3–5 dagar.
Fraktkostnader: 9,95 €
När ditt paket har skickats får du ett e-postmeddelande med en spårningskod som du kan använda för att spåra ditt paket. Om du behöver hjälp med att göra ett onlineköp är du välkommen att skicka ett e-postmeddelande till customer.services@luxzuz.com.
Retur av varor och ångerrätt
Du har rätt att ångra ditt köp utan att ange någon motivering inom 30 dagar. Om du har köpt flera varor i en beställning kan du välja att ångra ditt köp av vissa eller alla varor. Din ångerrätt upphör 30 dagar efter att du eller en tredje part som du angett (dock inte leverantören) fysiskt har mottagit varorna.
Om du har beställt flera varor och vi inte kan leverera alla varor samtidigt, börjar din ångerrätt gälla från det datum då du eller en tredje part som du angett (dock inte leverantören) fysiskt har mottagit den sista varan. Om ångerrätten löper ut på en helgdag, söndag, lördag, grundlagsdagen (5 juni), julafton (24 december) eller nyårsafton (31 december), förlängs ångerrätten till nästföljande vardag.
Så här utövar du din ångerrätt
För att utöva din ångerrätt, skriv ett e-postmeddelande där du anger att du utövar din ångerrätt och skicka det till: customer.services@luxzuz.com .
Du kan inte avbryta eller vägra att ta emot en vara eller avstå från att hämta en vara utan att samtidigt ha skickat ett e-postmeddelande där du anger att du utövar din ångerrätt till customer.services@luxzuz.com. Danska kunder kan använda det lagstadgade standardformuläret för ångerrätt, men det är inte obligatoriskt. Formuläret finns tillgängligt online. För att använda formuläret, klicka här: ångerblankett
Din avbokning är giltig så länge du skickar in din avbokning innan avbokningsperioden har löpt ut.
Retur av varor och tillhörande kostnader
Om du har beslutat att ångra ditt köp måste du returnera varan till oss utan onödigt dröjsmål och senast inom 30 dagar. Fristen har hållits om du returnerar varan innan de 30 dagarna har löpt ut.
Returvaror måste skickas till:
X-Press Group Aps
Industrivej 50
7430 Ikast
Danmark
Ditt returpaket måste också innehålla en kopia av returformuläret som visar din retur.
Varor kan inte returneras som avhämtning vid leverans och inte till en upphämtningsadress. Du bör också se till att en vara har förpackats noggrant när du returnerar den. Du är personligen ansvarig för paketet/varorna tills vi har mottagit dem. Spara därför eventuella postkvitton och eventuella spårningsnummer.
Returetikett och returformulär finns i paketet. Om du använder vår returetikett drar vi av 9,95 € innan vi återför beloppet för de returnerade varorna till ditt konto.
Återbetalningar vid avbokning av köp
När du avbryter ett köp återbetalar vi de betalningar som vi mottagit från dig för köpet. Detta gäller dock inte följande:
Om du har köpt flera varor i en beställning och bara vill avbryta en del av ditt köp, återbetalar vi inte leveranskostnaderna. Om du har valt en leveransform som är dyrare än den billigaste leveransformen som vi erbjuder, får du inte den extra kostnaden återbetalad.
Vi återbetalar beloppet utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från den dag vi mottog din avbokningsmeddelande. Vi kan dock hålla inne återbetalningar tills vi har mottagit returnerade varor eller tills du har skickat in dokumentation som bevisar att varorna har returnerats.
Vi återbetalar dina pengar med samma betalningsmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har samtyckt till en annan återbetalningsmetod. Under inga omständigheter kommer du att behöva betala någon form av avgift till följd av återbetalningen.
Testa en vara och paketera den
Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde till följd av hantering utöver vad som är nödvändigt för att fastställa dess art, egenskaper och funktion.
Du får normalt sett undersöka en vara på samma sätt som du skulle göra i butiken. Men du får inte använda den. Om du har använt den på ett sätt som du inte får eller på ett sätt som du inte kan göra i en butik och vi inte kan sälja den igen för dess fulla pris, kan du förvänta dig att vi drar av värdeminskningen från det belopp du ska få tillbaka. Om varan inte längre har ett försäljningsvärde återbetalar vi inte köpeskillingen.
Alla varor måste returneras i originalförpackningen. Du bör också se till att varan har förpackats noggrant när du returnerar den. Du är personligen ansvarig för paketet/varorna tills vi har mottagit dem. Spara därför eventuella postkvitton och eventuella spårningsnummer.
Reklamationer – om det är något fel på en vara
Som konsument har du rätt att reklamera i 24 månader. Det innebär att om varan har ett fel och du reklamerar snarast har du i första hand rätt att få varan reparerad eller utbytt. Om detta inte kan göras, eller inte kan göras inom rimlig tid, kan du få pengarna tillbaka eller få prisavdrag, beroende på omständigheterna.
Ett fel är till exempel ett tillverknings- eller materialfel eller felaktig information om varan. Men normalt slitage eller skada på varan som orsakats av dig är inte ett fel. Om du upptäcker ett fel måste du reklamera till oss "inom rimlig tid". Vi rekommenderar att du reklamerar så snabbt som möjligt, särskilt om skadan har orsakats av transport.
Om du reklamerar inom två månader efter att du upptäckt felet är detta dock fortfarande en rimlig tidsperiod. Om reklamationen är giltig återbetalar vi rimliga och nödvändiga transportkostnader.
Men om du tror att varan har en defekt, vänligen förse oss med så mycket information som möjligt om vad problemet är.
Observera att en returnerad vara alltid måste vara i korrekt förpackning och att du måste få ett kvitto på leveransen. Spara postkvitton, eventuella spårningsnummer.
Klagomålsprocess
Om du vill lämna in ett klagomål gällande en vara du har köpt från oss kan du skicka in klagomålet till Klagomålscentralen, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, Danmark. Du kan också lämna in ett klagomål till Klageportalen for Nævnenes Hus .
EU-kommissionens klagomålsportal online kan också användas för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du som konsument är bosatt i ett annat EU-land. Klagomål kan lämnas in via http://ec.europa.eu/odr. När du lämnar in ett klagomål måste du också ange vår e-postadress: customer.services@luxzuz.com.