Villkor
www.luxzuz.com ägs och drivs av X-Press Group Aps, momsregistreringsnummer: 26903653 (nedan kallat "LUXZUZ // ONE TWO" eller "www.luxzuz.se"
X-Press Group Aps
Industrivej 50
7430 Ikast
VAT NO. 26903653
customer.services@luxzuz.com
Dessa villkor gäller för köp av varor från www.luxzuz.com för leverans inom [EG DANMARK]. Ångerrätten gäller endast privatkunder som handlar via www.luxzuz.com .
Betalning och leverans
Vi accepterar betalningar på www.luxzuz.com gjorda med följande kreditkort:
- Visum
- Mastercard
- Dankort
- JCB
- Visa Electron
- Mobilbetalning
Beloppet dras först när varan skickas. Om du har beställt flera varor och en av varorna är en restorder, drar vi först betalningen för denna vara när den skickas.
Priserna anges i euro. Fraktkostnaden läggs också till i priserna. Du väljer hur du vill att din/dina vara/varor ska skickas under betalningsprocessen. Vi står för eventuella betalningsavgifter.
Kvitto för mottagande av beställningar och orderbekräftelse
När du har beställt en vara från oss får du ett kvitto (orderbekräftelse) via e-post som bekräftar att vi har mottagit din beställning. Det innebär att du har ingått ett bindande köpeavtal med oss.
Leverans
LUXZUZ // ONE TWO erbjuder fri leverans för alla beställningar över 54 euro.
Leveranstider är 3–5 dagar.
När ditt paket har skickats får du ett e-postmeddelande med en spårningskod som du kan använda för att spåra ditt paket. Om du behöver hjälp med att göra ett onlineköp är du välkommen att skicka ett e-postmeddelande till customer.services@luxzuz.com.
Retur av varor och ångerrätt
Du har rätt att ångra ditt köp utan att ange någon motivering inom 30 dagar. Om du har köpt flera varor i en beställning kan du välja att ångra ditt köp av vissa eller alla varor. Din ångerrätt upphör 30 dagar efter att du eller en tredje part som du angett (dock inte leverantören) fysiskt har mottagit varorna.
Om du har beställt flera varor och vi inte kan leverera alla varor samtidigt, börjar din ångerrätt gälla från det datum då du eller en tredje part som du angett (dock inte leverantören) fysiskt har mottagit den sista varan. Om ångerrätten löper ut på en helgdag, söndag, lördag, grundlagsdagen (5 juni), julafton (24 december) eller nyårsafton (31 december), förlängs ångerrätten till nästföljande vardag.
Så här utövar du din ångerrätt
För att utöva din ångerrätt, skriv ett e-postmeddelande där du anger att du utövar din ångerrätt och skicka det till: customer.services@luxzuz.com.
Du kan inte avbryta eller vägra att ta emot en vara eller avstå från att hämta en vara utan att samtidigt ha skickat ett e-postmeddelande där du anger att du utövar din ångerrätt till customer.services@luxzuz.com. Danska kunder kan använda det lagstadgade standardformuläret för ångerrätt, men det är inte obligatoriskt. Formuläret finns tillgängligt online. För att använda formuläret, klicka här: ångerblankett
Din avbokning är giltig så länge du skickar in din avbokning innan avbokningsperioden har löpt ut.
Retur av varor och tillhörande kostnader
Om du har beslutat att ångra ditt köp måste du returnera varan till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Fristen har hållits om du returnerar varan innan de 14 dagarna har löpt ut.
Returvaror måste skickas till:
X-Press Group Aps
Industrivej 50
7430 Ikast
Danmark
Ditt returpaket måste också innehålla en kopia av returformuläret.
Varor kan inte returneras som avhämtning vid leverans och inte till en upphämtningsadress, och du måste betala kostnaden för att returnera dem. Du bör också se till att varan har förpackats noggrant när du returnerar den. Du är personligen ansvarig för paketet/varorna tills vi har mottagit dem. Spara därför eventuella postkvitton och eventuella spårningsnummer.
Återbetalningar vid avbokning av köp
När du avbryter ett köp återbetalar vi alla betalningar som vi mottagit från dig för köpet, inklusive eventuella leveranskostnader. Detta gäller dock inte följande:
Om du har köpt flera varor i en beställning och bara vill avbryta en del av ditt köp, återbetalar vi inte leveranskostnaderna. Om du har valt en leveransform som är dyrare än den billigaste leveransformen som vi erbjuder, får du inte den extra kostnaden återbetalad.
Vi återbetalar beloppet utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från den dag vi mottog din avbokningsmeddelande. Vi kan dock hålla inne återbetalningar tills vi har mottagit returnerade varor eller tills du har skickat in dokumentation som bevisar att varorna har returnerats.
Vi återbetalar dina pengar med samma betalningsmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har samtyckt till en annan återbetalningsmetod. Under inga omständigheter kommer du att behöva betala någon form av avgift till följd av återbetalningen.
Testa en vara och paketera den
Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde till följd av hantering utöver vad som är nödvändigt för att fastställa dess art, egenskaper och funktion.
Du får normalt sett undersöka en vara på samma sätt som du skulle göra i butiken. Men du får inte använda den. Om du har använt den på ett sätt som du inte får eller på ett sätt som du inte kan göra i en butik och vi inte kan sälja den igen för dess fulla pris, kan du förvänta dig att vi drar av värdeminskningen från det belopp du ska få tillbaka. Om varan inte längre har ett försäljningsvärde återbetalar vi inte köpeskillingen.
Alla varor måste returneras i originalförpackningen. Du bör också se till att varan har förpackats noggrant när du returnerar den. Du är personligen ansvarig för paketet/varorna tills vi har mottagit dem. Spara därför eventuella postkvitton och eventuella spårningsnummer.
Reklamationer – om det är något fel på en vara
Som konsument har du rätt att reklamera i 24 månader. Det innebär att om varan har ett fel och du reklamerar snarast har du i första hand rätt att få varan reparerad eller utbytt. Om detta inte kan göras, eller inte kan göras inom rimlig tid, kan du få pengarna tillbaka eller få prisavdrag, beroende på omständigheterna.
Ett fel är till exempel ett tillverknings- eller materialfel eller felaktig information om varan. Men normalt slitage eller skada på varan som orsakats av dig är inte ett fel. Om du upptäcker ett fel måste du reklamera till oss "inom rimlig tid". Vi rekommenderar att du reklamerar så snabbt som möjligt, särskilt om skadan har orsakats av transport.
Om du reklamerar inom två månader efter att du upptäckt felet är detta dock fortfarande en rimlig tidsperiod. Om reklamationen är giltig återbetalar vi rimliga och nödvändiga transportkostnader.
Men om du tror att varan har en defekt, vänligen förse oss med så mycket information som möjligt om vad problemet är.
Observera att en returnerad vara alltid måste vara i korrekt förpackning och att du måste få ett kvitto på leveransen. Spara postkvitton, inklusive information om fraktkostnader och eventuellt spårningsnummer.
Klagomålsprocess
Om du vill lämna in ett klagomål gällande en vara du har köpt från oss kan du skicka in klagomålet till Klagomålscentralen, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, Danmark. Du kan också lämna in ett klagomål till Klageportalen for Nævnenes Hus .
EU-kommissionens klagomålsportal online kan också användas för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du som konsument är bosatt i ett annat EU-land. Klagomål kan lämnas in via http://ec.europa.eu/odr. När du lämnar in ett klagomål måste du också ange vår e-postadress: customer.services@luxzuz.com.
Personuppgiftspolicy
På den här sidan kan du läsa om vår personuppgiftspolicy, som beskriver hur LUXZUZ // ONE TWO ("www.luxzuz.com, "oss", "vårt" och "vi") samlar in och behandlar information om dig.
För att göra ett köp på www.luxzuz.com måste du ange minst följande information:
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Telefonnummer/mobiltelefonnummer
Personuppgiftspolicyn gäller för personuppgifter som du lämnar till oss och information som vi samlar in via LUXZUZ // ONE TWO webbplats, www.luxzuz.com", ("Webbplatsen").
När det gäller dina personuppgifter är One Two & Luxzuz personuppgiftsansvarig. Om du vill kontakta oss kan du göra det med hjälp av följande information:
X-Press Group Aps
Industrivej 50
7430 Ikast
[Momsregistreringsnummer 26903653]
kund.tjänster@luxzuz.com
+45 9660 1000
Nedan hittar du de personuppgifter om dig som vi samlar in. Vi beskriver även den rättsliga grunden och syftet med insamling och behandling av uppgifter.
När du besöker www.luxzuz.com samlar vi automatiskt in information om dig och din användning av webbplatsen. Vi registrerar bland annat vilken typ av webbläsare du använder, de söktermer du använder på webbplatsen, din IP-adress, inklusive din nätverksplats, och information om din dator.
Insamlingen av nämnda uppgifter har inget annat syfte än att optimera användarupplevelsen och funktionerna på www.luxzuz.com, och vi använder även informationen för att rikta vår marknadsföring på olika kanaler, till exempel på Google AdWords. Det hjälper oss att förse våra användare med det mest relevanta innehållet. Den rättsliga grunden för denna databehandling är EU:s allmänna dataskyddsförordning, artikel 6 (1f).
När du köper en produkt eller kommunicerar med oss på www.luxzuz.com samlar vi in den information som du personligen lämnar, såsom namn, adress, e-postadress, telefonnummer, betalningsmetod, information om vilka produkter du köper och eventuella produkter som du kan ha returnerat, leveransönskemål och information om IP-adressen från vilken ditt köp gjordes.
Syftet med detta är att vi ska kunna leverera de produkter du har beställt och fullgöra vårt avtal med dig, samt att vi ska kunna administrera din rätt att returnera varor och lämna in reklamationer. Vi kan även komma att behandla information om ditt köp för att uppfylla lagkrav, inklusive bokföring och redovisning. När ett köp genomförs samlas IP-adressen in för att förhindra bedrägerier. Den rättsliga grunden för denna databehandling är EU:s allmänna dataskyddsförordning, artikel 6 (1b, 1c och 1f).
Nyhetsbrev
Om du prenumererar på vårt nyhetsbrev kommer vi att samla in information om ditt namn, din e-postadress och vid behov ditt mobilnummer. Syftet med detta är att säkerställa att vi kan skicka ett nyhetsbrev till dig. Den rättsliga grunden För behandlingen gäller artikel 6 (1f) i EU:s allmänna dataskyddsförordning.
Mottagare av personuppgifter
Information om ditt namn, adress, e-postadress, telefonnummer och ordernummer samt specifika leveransönskemål vidarebefordras till transportören, som hanterar leveransen av dina köpta varor. Vid köp av lagerförda varor vidarebefordras den angivna informationen till tillverkaren eller säljaren av de aktuella varorna, som i sådana fall kommer att hantera leveransen.
Information kan komma att anförtros externa samarbetspartners, som behandlar informationen för vår räkning. Partnerna får inte använda uppgifterna för något annat ändamål än att fullgöra avtalet med oss och är underkastade sekretess i detta avseende.
Dina rättigheter
Du har när som helst rätt att begära information från oss om dig, bland annat vilka uppgifter vi har registrerade om dig, vilket syfte registreringen av sådana uppgifter tjänar, mottagarna av uppgifterna och information om var uppgifterna kommer ifrån.
Du har rätt att få en kopia av de personuppgifter som vi behandlar om dig. Du kan skicka in en skriftlig begäran om denna information via e-post adresserad till customer.services@luxzuz.com. Vi kan i samband med detta be dig att dokumentera att du är den du utger dig för att vara.
Rätt att göra rättelse
Vi kommer att korrigera eventuella felaktiga uppgifter om dig. Om du har blivit medveten om ett fel i de uppgifter som vi har registrerat om dig, vänligen kontakta oss skriftligen om detta, så att vi kan korrigera informationen.
Rätt till radering
I vissa situationer har du rätt att få alla dina personuppgifter hos oss raderade. I den utsträckning det är nödvändigt, till exempel för att uppfylla rättsliga skyldigheter, är vi dock inte skyldiga att radera dina personuppgifter.
Rätt till begränsning av behandling till lagring
I vissa situationer har du rätt att begränsa behandlingen av dina personuppgifter till endast lagring, t.ex. om du anser att informationen om dig är felaktig.
Rätt till dataportabilitet
I vissa situationer har du rätt att få de personuppgifter som du personligen har lämnat till oss tillbaka i ett strukturerat format och ha rätt att överföra dessa uppgifter till en annan personuppgiftsansvarig.
Rätt att invända
Du har rätt att när som helst invända mot vår behandling av dina personuppgifter för marknadsföringsändamål. Dessutom har du rätt att när som helst invända mot behandlingen av dina personuppgifter av skäl som rör din specifika situation.
Rätt att återkalla samtycke
Du har när som helst rätt att återkalla det samtycke du har gett oss för en given behandling av personuppgifter. Om du vill återkalla ditt samtycke kan du kontakta oss via e-post på customer.services@luxzuz.com.
Rätt att klaga
Du har när som helst rätt att lämna in ett klagomål om vår behandling av dina personuppgifter till Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 Köpenhamn K, Danmark. Klagomål kan också lämnas in via e-post, adresserat till dt@datatilsynet.dk eller per telefon på +45 33 19 32 00.
Radering av personuppgifter
Information som samlas in när du registrerar dig för att prenumerera på vårt nyhetsbrev raderas när du har återkallat ditt samtycke till att ta emot nyhetsbrevet, såvida det inte finns någon annan grund för att behandla informationen.
Säkerhet
Vi har vidtagit lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder mot att personuppgifter oavsiktligt eller olagligen förstörs, förloras eller försämras och mot att de blir tillgängliga för obehöriga eller missbrukas.
Endast anställda som har ett verkligt behov av att få tillgång till dina personuppgifter för att utföra sitt arbete, ges tillgång till personuppgifterna.
Kontaktinformation
LUXZUZ // ONE TWO är personuppgiftsansvarig för personuppgifter som samlas in via webbplatsen. Om du har några frågor eller kommentarer om denna personuppgiftspolicy eller vill utöva en eller flera av dina rättigheter, vänligen kontakta:
X-Press Group Aps
Industrivej 50
7430 Ikast
VAT NO. 26903653
customer.services@luxzuz.com
Ändringar i personuppgiftspolicyn
Om vi gör några ändringar i personuppgiftspolicyn kommer du att informeras om detta vid ditt nästa besök på webbplatsen.